Image
Topp
Meny

Korta för Klart.se

Solen lyfte Klart.seVädret påverkar oss i vardagen, men…vad blir det för väder?Radiokampanjen består av ett stort antal riktigt korta spottar. Stövlar eller sandaler, det är frågan.
Här är ett axplock ur kampanjen.

I slutet av kampanjperioden (2014-05-30) publicerade Dagens Media att klart.se blev veckans vinnare på Kia-index topp 20. Klart.se ökade sin trafik med 19,7 procent under den veckan. Kul!


Dagens Media skrev i slutet av kampanjperioden:

Totalt besöktes Klart.se av 763 115 unika webbläsare förra veckan.

– Veckans vinnare på Kia-index topp 20 var klart.se, som ökade med 19,7 procent som följd av att sommarvädret anlände till stora delar av Sverige i mitten på veckan. Väderomslag och bra väder ger generellt trafikökningar för vädersajter som klart.se, säger Tobias Eidem, chef för Sveriges Annonsörers Kia-index.

Näst mest, med 1,6 procent, ökade DN. I övrigt tappade samtliga sajter på Kia-index topp 20 lista trafik. Det enda undantaget var di.se, som varken ökade eller minskade sin trafik.

 

kia